Antropòloga especialitzada en gestió de la diversitat i la convivència i educació intercultural, i màster en Educació Inclusiva.
Va fer la seva formació musical a l’escola de música de Sant Hipòlit de Voltregà i ha cantat en corals des de la infància. De molt jove va començar a fer classes de música i dirigir cors infantils i té una àmplia experiència en la intervenció socioeducativa amb la música.
Instal·lada a Barcelona, mentre estudiava a la universitat, va participar en el projecte de l’associació musical La Lluna Blava per a la introducció de la música com a recurs pedagògic en centres oberts al barri del Raval (Barcelona). Un projecte de la Fundació Serveis de Cultura Popular (actualment Fundació Jaume Bofill), en el que va participar amb un equip de persones entre les que hi havia la seva germana, Núria Casas. La necessitat de plantejar l’acollida dels infants procedents de la immigració en aquest context, a través de les activitats de música, va ser un estímul fonamental per a la seva especialització professional posterior. Va ser a arrel d’aquesta experiència que les germanes Casas van conèixer l’Ester Bonal, i d’aquesta trobada en va sortir Diversita’t. Cançons, danses, activitats i recursos per a la convivencia en la diversitat.
S'ha dedicat professionalment durant 15 anys a gestió de la diversitat i la convivència des d’àmbits educatius, en el món associatiu, en l’administració local i com a consultora en empreses i organitzacions, així com en la coordinació i docència de cursos, seminaris i grups de treball. La seva formació acadèmica li ha permès treballar també com a experta en educació intercultural i educació inclusiva. Destaquen les col·laboracions amb la Fundació Jaume Bofill, amb el Departament d’Educació, i l’experiència com a formadora especialitzada en el disseny, coordinació i docència de cursos i seminaris sobre educació intercultural i fills i filles de famílies immigrades.
Entre els anys 1997 i 1999 va treballar de professora de música a secundària. Una activitat que va reprendre l’any 2011, amb el convenciment de l’interès de treballar a través de la música per millorar l’èxit escolar i la inclusió de tot l’alumnat
en aquesta etapa educativa. Actualment treballa a l'institut Antoni Pous i Argila de Manlleu, un centre de màxima complexitat, on lidera el projecte Khoreia de música per a la inclusió (amb el cor Khoreia) i ha coordinat el projecte Erasmus+ All-in Ed per a la millora de la vinculació escolar de l'alumnat (school engagement) com a eina per a la prevenció de l'abandonament escolar prematur.
Ha participat com a membre de l’equip responsable del disseny i desenvolupament d'El Teler de Música des del 2011, i n’és la coordinadora.
És autora de diverses publicacions i treballs que podeu trobar al seu bloc: www.convivenciadificil.blogspot.com.