Workshop

"Puc fer-ho millor!": Quan els objectius d'aprenentatge pertanyen a l'alumne

In the charge of Begonya Folch
15 of june

1 Season | 4 hours

Castellbisbal, Avinguda de Pau Casals, 16, 08755 Castellbisbal, Barcelona

See map

50,00

La veu dels aprenents: feedback, conversa, aprenentatge profund, compromís, motivació, veu de l’alumnat, autodirecció.

 

Quins contextos d’aprenentatge promouen l’aprenentatge profund? I què és exactament “aprenentatge profund”? Com influeix la conversa i la discussió, amb vocabulari acadèmic, en la nostra habilitat metacognitiva? I això, per què és important?

Comprensió, compromís, motivació, creences, consciència del fet d’aprendre, tots aquests aspectes tenen una importància cabdal, pel que fa a aprenentatge profund, perquè tenen valor de diagnòstic per al professorat. Tanmateix, són invisibles i es fa molt difícil veure la relació entre les nostres pràctiques i les condicions favorables per promoure aquests intangibles.

Arreu del món els sistemes educatius s’enfronten a una transformació profunda del propòsit de l’educació, perquè les societats canvien, s’enfronten a nous reptes, i les persones hem d’adaptar-nos i hem de desenvolupar noves habilitats.

La magnitud del repte és equiparable al gran desenvolupament de la ciència cognitiva, la psicologia i la recerca. I el gran problema de la recerca és que no arriba a les escoles i tampoc als responsables de les polítiques educatives. Es diria que la recerca alimenta la recerca. Però hi ha excepcions magnífiques que ens cal aprofitar, moltes publicacions amb propòsit d’arribar a famílies i educadors, i molta experiència d’altres docents al nostre abast. És per això que pels docents és tan important l’aprenentatge professional: aprendre, llegir, debatre, aprendre amb altres i aprendre per poder donar resposta a les necessitats d’aprenentatge dels nostres alumnes. Perquè, si l’educació és un dret, l’èxit educatiu també ho és, i hi ha contextos que el promouen, i d’altres que no. Fer-nos conscients de les nostres pràctiques exigeix preguntar als alumnes, conversar amb altres docents, indagar en els intangibles i aprendre.

Days of training:
  • 15/06/2022
Timetable:
De 9.30 h a 13.30 h
Material needed to attend the training and / or recommendations for students:
Una llibreta i bolígraf
Language:
Catalan
Deadline to register:
14/06/2022
Contact:
acem@acem.cat o tlf 691901308
Others:
Preu soci/sòcia ACEM 30€
Trainers
Begonya Folch
More information

We use our own and third-party cookies to improve your experience and our services, analyzing browsing on our website. If you continue browsing we will consider that you accept its use. You can get more information in our Cookies Policy.

Tancar text