1. CONTEXTUALITZACIÓ I CONCEPTES A TENIR EN COMPTE:
A. L’escola inclusiva: definició i característiques/ Inclusió versus integració
B. Tipus de suports als alumnes NESE: Universals, addicionals i intensius.
C. Concepte de DUA (Disseny universal per l’aprenentatge)
2. ALUMNAT NESE
A. Alumnat NESE
- Discapacitat física
- Discapacitat intel·lectual
- Discapacitat sensorial (visual i auditiva)
- TEA (Trastorn d’espectre autista)
B. A més a més es consideren alumnes NESE
- Trastorns de l’aprenentatge i la comunicació
- Trastorn per dèficit d’atenció (amb o sense hiperactivitat)
- Alumnat amb altes capacitats
De cadascun dels diagnòstics es detallaran:
- Característiques principals
- Aspectes que poden interferir en l’aprenentatge musical
- Recursos específics
3. RECURSOS
a. Organització de recursos humans: organització de suports si s’escau.
b. Organització dels materials i les classes: els PI (plans individualitzats) i tipus de PI.
c. Organització dels espais i els temps.
d. Aspectes metodològics.
e. Altres recursos a tenir en compte.
Es procurarà sempre donar un enfocament pràctic, generar debat i respostes, afavorir la reflexió i trobar recursos que afavoreixin l’accés adequat de tot el nostre alumnat a l’aprenentatge musical.