Course

Com implementar el model competencial i el disseny de programes per competències musicals a les escoles de música

In the charge of Josep Lluís Zaragozà
31 of january

1 Season | 8 hours

Barcelona, C/Padilla, 155, 08013, Edifici L’Auditori

See map

90,00

Aquest curs està adreçat als docents que formen part dels equips directius d’escoles de música. Té com a objectiu presentar la implementació del model pedagògic competencial en l’àmbit musical, seguint el marc legal del Decret 354/2021.

El model competencial se centra en els aprenents i en les finalitats de cada projecte educatiu, on els continguts són un mitjà per assolir l’aprenentatge. La seva aplicació implica transformar dues dimensions de l’acció docent:

  • Les pràctiques didàctiques dins de l’aula.
  • El funcionament del treball col·legiat horitzontal.

Per assolir graus de transformació en aquestes dues dimensions, els equips directius han de fer primer seu el model, implicar-s’hi i garantir-ne la viabilitat. Posteriorment, l’han d’organitzar de manera que sigui coherent, versemblant i funcional per al claustre. Depenent del punt de partida de cada centre, el model permet implementacions progressives que aporten evidències de qualitat, tant en els processos com en els resultats. Així es poden crear les condicions perquè el model competencial s’implementi per convenciment i necessitat, moment en què els projectes educatius de millora esdevenen realment reeixits i no només una expressió de bona fe o una exigència administrativa.

OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS: 

- Diferenciar els atributs del model pedagògic competencial centrat en l’aprenentatge respecte al model tradicional centrat en els continguts.

- Definir les competències musicals com a vies per abordar la música com a experiència de coneixement i pràctica.

- Determinar els dominis de cada competència musical i associar-hi els continguts que les desenvolupen.

- Proposar una metodologia i un sistema d’avaluació de les competències musicals en les matèries d’instrument i llenguatge musical.

- Presentar un model de disseny de programacions per competències musicals i transversals.


Day of training:
  • 31/01/2026
Timetable:
De 10h a 14h i de 15.30h a 19.30h
Deadline to register:
28/01/2026
Contact:
619 90 13 08
acem@acem.cat
Trainers
Josep Lluís Zaragozà

Aquest curs pretén generar un procés de reflexió professional docent per fer una immersió cap al model competencial de l’ensenyament, aprenentatge i avaluació, que ara per ara éstà determinat en els currículums generals i d’àmbit especial del sistema educatiu.
La mirada de les competències en educació i en la formació musical en particular ens ofereix la possibilitat i l’oportunitat de generar un debat profund de les pràctiques didàctiques, revisar-les i actualitzar-les.


En tot cas, les competències educatives han vingut per quedar-s’hi. De fet, sempre s’han ensenyat d’una manera més o menys explicita. Ara que els currículums oficials ho prescriuen, és un bon moment perquè en l’àmbit dels ensenyaments de música no reglats, es puguin concretar les accions, tant des de les pràctiques d’aula, com des de la perspectiva del treball col·legiat dels docents, que permetin implementar uns ensenyaments musicals centrats en els aprenents i les finalitats, és a dir, en desenvolupar perfils d’estudiants musical i formativament competents.

More information

We use our own and third-party cookies to improve your experience and our services, analyzing browsing on our website. If you continue browsing we will consider that you accept its use. You can get more information in our Cookies Policy.

Tancar text