Curs

Introducció al model competencial en formació musical: ensenyar, aprendre i avaluar competències musicals

Del 20 al 27 de maig de 2023

2 dies | 8 hores

Barcelona, C/Padilla, 155, 08013, Edifici L’Auditori

Veure mapa

90,00

Aquest curs pretén generar un procés de reflexió professional docent per fer una immersió cap al model competencial de l’ensenyament, aprenentatge i avaluació, que ara per ara éstà determinat en els currículums generals i d’àmbit especial del sistema educatiu.
La mirada de les competències en educació i en la formació musical en particular ens ofereix la possibilitat i l’oportunitat de generar un debat profund de les pràctiques didàctiques, revisar-les i actualitzar-les.
En tot cas, les competències educatives han vingut per quedar-s’hi. De fet, sempre s’han ensenyat d’una manera més o menys explicita. Ara que els currículums oficials ho prescriuen, és un bon moment perquè en l’àmbit dels ensenyaments de música no reglats, es puguin concretar les accions, tant des de les pràctiques d’aula, com des de la perspectiva del treball col·legiat dels docents, que permetin implementar uns ensenyaments musicals centrats en els aprenents i les finalitats, és a dir, en desenvolupar perfils d’estudiants musical i formativament competents.

Primera sessió

Què són les competències en educació. I educació musical? Si no ho fem per competències com ho fem o ho fèiem? 
Les competències “no es poden evitar”.
De centrar-se en els continguts a centrar-se en les competències
Les competències musicals o les vies en què els humans n'apropem a la música com un objecte de coneixement i una pràctica.
Pràctica reflexiva: com detectem que estem “en competències” quan estem en plena praxi? 
Els condicionants tradicionals que obstaculitzen la mirada de les competències.

Sessió 2


Les condicions bàsiques d’organització de centre per fer viable el model competencial
Els dos àmbits que ha de confluir: treball individual i treball col·legiat: objectiu, l’aprenent.
El currículum connectat. El model metodològic compartit. L’avaluació fiable i vàlida, centrada en els objectius i les finalitats. 
Les bases psicopedagògiques: com funciona la maquinària de l’aprenentatge. Aspectes bàsics de la neurociència que fonamenten les bones pràctiques didàctiques.
La didàctica en positiu vs la didàctica centrada en el dèficit. 
Els documents professionals: la programació com l’eina principal del professional docent. Més enllà d’un pdf.

Dies de la formació:
  • 20/05/2023
  • 27/05/2023
Horaris:
De 9.30 a 13.45 (parada de 15 minuts)
Material necessari per assistir a la formació i/o recomanacions pels alumnes:
Llibreta per prendre notes
Aigua
Idioma:
Català
Data límit per inscriure's:
15/05/2023
Contacte:
acem@acem.cat
691901308
Formadors
Josep Lluís Zaragozà

Aquest curs pretén generar un procés de reflexió professional docent per fer una immersió cap al model competencial de l’ensenyament, aprenentatge i avaluació, que ara per ara éstà determinat en els currículums generals i d’àmbit especial del sistema educatiu.
La mirada de les competències en educació i en la formació musical en particular ens ofereix la possibilitat i l’oportunitat de generar un debat profund de les pràctiques didàctiques, revisar-les i actualitzar-les.


En tot cas, les competències educatives han vingut per quedar-s’hi. De fet, sempre s’han ensenyat d’una manera més o menys explicita. Ara que els currículums oficials ho prescriuen, és un bon moment perquè en l’àmbit dels ensenyaments de música no reglats, es puguin concretar les accions, tant des de les pràctiques d’aula, com des de la perspectiva del treball col·legiat dels docents, que permetin implementar uns ensenyaments musicals centrats en els aprenents i les finalitats, és a dir, en desenvolupar perfils d’estudiants musical i formativament competents.

Més informació

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la teva experiència i els nostres serveis, analitzant la navegació en el nostre lloc web. Si contínues navegant considerarem que acceptes el seu ús. Pots obtenir més informació en la nostra Política de cookies.

Tancar text