Objectius:
– Donar a conèixer el mètode d’Estimulació musical Totsona centrat en l’etapa infantil (0-5 anys) i en l’educació especial.
– Aprendre a dissenyar sessions d’Estimulació Musical a l’aula i en les sessions amb famílies.
– Oferir idees, recursos, repertori i material específic dins l’àmbit musical i pedagògic per a la pràctica docent diària i per a les sessions específiques d’Estimulació Musical.
Continguts:
Un curs basat en el programa d’Estimulació Musical Totsona dissenyat per la Dàmaris Gelabert.
Fonamentat en dos principis:
– La música és el primer llenguatge.
– La cançó és canal de comunicació afectiva i estratègia educativa.
Basat en aquests dos principis el mètode entén la música com un llenguatge que desperta i desenvolupa les capacitats de l’infant i que incideix en totes les àrees del seu desenvolupament.
El mètode utilitza com a eix principal la cançó, lligada sempre al joc, l’expressió, el gest, el moviment i utilitza un repertori de cançons originals i amb objectius específics.
– Neurociència i educació musical.
– La música: el primer llenguatge
– La cançó com a estratègia comunicativa i educativa.
– Les bases de l’Estimulació Musical Totsona.
– Esquema i estratègies del mètode d’Estimulació Musical Totsona.
– Recursos pedagògics i repertori, incloent-hi el treball amb instruments, danses i audicions.
Metodologia
– Quatre hores de formació teòric-pràctica en streaming amb reforç de vídeos i presentacions en línia sobre el mètode i l’estructura de les sessions.
– Sis hores de presentació en streaming de materials i repertori per a la realització de les sessions.
– Dues hores per a la realització del dossier teòric-pràctic d’una sessió.
S’entregarà als participants a la formació materials per descàrrega.