Workshop

Eines i estratègies  de la musicoteràpia per a l’educació musical. Taller pràctic

Responsabile di Melissa Mercadal
Dal 20 di novembre di 2026 nel 29 di gennaio di 2027

2 giorni | 8 ore

Barcelona, C/Padilla, 155, 08013, Edifici L’Auditori

Vedi mappa

90,00

Aquest taller presencial ofereix eines pràctiques per treballar la diversitat a l’escola de música. Mitjançant dues sessions interconnectades, el professorat s’endinsarà en l’ús d’eines metodològiques de la musicoteràpia i el disseny d’adaptacions directament aplicables a la seva realitat docent.

PROGRAMA DE LES SESSIONS

Sessió 20 de novembre : Centrada en el treball pràctic i l’abordatge de casos reals. Es compartiran eines i recursos per dissenyar adaptacions viables i analitzar com plantejar-les a l’aula de manera funcional.

Sessió 29 de gener: Espai de tancament i valoració de l’experiència. Es posarà en comú la vivència de la posada en pràctica a l’aula, analitzant què ha funcionat, què es pot millorar i consolidant els aprenentatges adquirits.

Giorni di formazione:
  • 20/11/2026
  • 29/01/2027
Orario:
De 10h a 14h
Linguaggio:
Catalano
Scadenza per la registrazione:
18/11/2026
Contatto:
Tlf. 691 90 13 08
acem@acem.cat
Formatori
Melissa Mercadal

Melissa Mercadal és músic, psicòloga i musicoterapeuta, va cursar els estudis superiors de música al Conservatori Municipal de Barcelona. És llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona, màster en Musicoteràpia per la Florida State University (EUA) i doctora en Educació Musical per la Universitat d’Oregon (EUA). Entre els anys 1988 i 1998 va exercir com a professora de Musicoteràpia a la Universitat de Willamette (Oregon, EUA), on va compaginar la docència amb la recerca i la pràctica clínica.

Actualment és subdirectora d’Ordenació i Planificació Acadèmica de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), on també és professora del Departament d’Educació i Mediació Artística i directora del Màster en Musicoteràpia.

En l’àmbit internacional, destaca la seva trajectòria com a Past-President de la World Federation of Music Therapy (WFMT), membre del Consell d’Administració de l’Associació Internacional de Música i Medicina i del grup de treball sobre Special Education Needs de l’Associació Europea de Conservatoris (AEC). Des d’aquestes institucions, impulsa projectes orientats a promoure la inclusió, l’accessibilitat i l’atenció a la diversitat en l’educació musical.

Com a investigadora, ha publicat nombrosos articles i capítols científics, i és coautora de llibres de referència com Manual de Musicoterapia en Geriatría y Demencias (2008), Musicoterapia en Medicina (2010) i Música, Musicoterapia y Discapacidad (2012). La seva activitat actual es focalitza en les relacions entre música, salut, educació inclusiva i neurodiversitat, dissenyant estratègies que afavoreixin l’accés universal a l’aprenentatge musical.

Maggiori informazioni

Utilizziamo cookie nostri e di terze parti per migliorare la tua esperienza ei nostri servizi, analizzando la navigazione sul nostro sito web. Se continui la navigazione considereremo che accetti il ??suo utilizzo. Puoi ottenere maggiori informazioni nel nostro Politica sui cookie.

Tancar text