Taller

TOCANT LES PILOTES: Revisió del teu rol com a professional

Del 10 al 12 de julio de 2023

3 dias | 12 horas

Barcelona, C / Sant Adrià 20

Ver mapa

100,00

TOCANT LES PILOTES. "EL TREBALL GRUPAL DES D'UNA PERSPECTIVA POLÍTICA. BASKET BEAT: UNA PROPOSTA ARTÍSTICA PER REVISAR EL NOSTRE ROL COM A EDUCADORES”

Tenim apresos els discursos i utilitzem noves metodologies, però sovint les nostres pràctiques són tradicionals, poc coherents i promouen el fet previsible, la repetició i l’opressió.

Pot sonar tòpic, però el canvi ha de començar per a nosaltres mateixes. Us convidem a revisar el nostre rol com a educadores!

I és que com ens explica la pedagogia sistèmica, l’educació no es canvia aportant més informació racional, es canvia modificant el punt de referència intern des d’on es percep la realitat. Moure aquesta mirada és la finalitat principal de la nostra tasca.

_________

 

METODOLOGIA 

La pràctica de Basket Beat en relació amb les experiències del propi grup de formació es proposen com a motor per generar situacions, diàlegs, posicionaments, aprenentatges, demandes i preguntes al voltant dels continguts vertebradors.

El desenvolupament personal, professional i col·lectiu es proposa des dels propis cossos i es basa en la responsabilitat compartida, la participació activa, la creativitat i l'anàlisi crític que es complementen amb l’estat de la qüestió del temari plantejat i els principals referents teòrics de l’àmbit

 

OBJECTIUS

  • Analitzar i utilitzar la pròpia experiència del grup per tal d’entendre el funcionament i lideratge dels grups així com per debatre el nostre paper com a professionals
  • Identificar recursos i estratègies de l’art, la pedagogia i la psicologia que puguin ser directament aplicables a les nostres pràctiques socioeducatives.

  • Incorporar i reflexionar entorn l'art i la cultura com a metodologies per a l’educació i acció social.

  • Revisar el rol professional des d'una perspectiva política.

 

CONTINGUTS

  • Training group” i acompanyament socioeducatiu
  • Teories sistèmiques i pedagogies crítiques
  • La direccionalitat educativa i les concepcions d’educació
  • Direccionalitat educativa, posicionaments i "per a què" de la nostra tasca.
  • Pedagogies que ens inspiren: crítiques, feministes, descolinals, l'antipedagogia.
  • L'espai comunitari-social-educatiu-polític com a lloc d’acció/reflexió
  • Què encarno com a professional
  • Paradigma de la complexitat.
  • El moviment del vaivé i la Deriva, l’improvització
  • Institucionalització de la crítica, sobredimensionar el poder, sobredimensionar l'amabilitat, infantilització-instrumentalització de les persones,
  • justificació contínua i obscenitat compartida
  • Criticitat, jovialitat, vulnerabilitat, heteronomia, ambigüitat
  • Desvincular-se de la institució (escola-professor/ centre-professional)
  • Tendències formatadores en el llenguatge
  • L'espai comunitari-social-educatiu-polític

_________________________________________________

Amb el suport de: 

· Harmony Games 

· Ajuntament de Barcelona

Dias de la formación:
  • 10/07/2023
  • 11/07/2023
  • 12/07/2023
Horarios:
Dilluns dia 10 de juliol de 10:00h a 14:00h
Dimarts dia 11 de juliol de 10:00h a 14:00h
Dimecres dia 12 de juliol de 10:00h a 14:00h
Material necesario para asistir a la formación y/o recomendaciones para los alumnos:
Roba còmode
Llibreta
Idioma:
Català/Castellano
Fecha límite para inscribirse:
08/07/2023
Contacto:
Josep Mª Aragay - 656664804
Elena Xifre Bagué - 630971662
Otros:
QUÈ ENS MOU A FER AQUESTA PROPOSTA?

> Continuar creixent i formant-nos com a persones, professionals i col·lectiu.
> El compromís amb el Tercer Sector, l'àmbit educatiu i les arts comunitàries.
> Generar un espai de trobada on aprendre de les altres i entre nosaltres.
> Generar contingut col·lectiu i transversal sobre les nostres pràctiques.
> Realitzar projectes propis autosostenibles.
Formadores
Josep Mª Aragay Borràs

Integrador Social, Educador Social i Musicoterapeuta especialitzat en l’ús de les arts. Actualment creador i responsable del projecte Basket Beat amb el que ha treballat amb més de 10.000 joves en situació de risc d’exclusió social. Professor de Creativitat a la Universitat de Paris-Est Créteil, així com als Màsters de Musicoteràpia i de Mediació Artística de la UB. Integrant del grup de recerca GIAS en “Llenguatges artístics i acció social” de la Facultat Pere Tarrés, compta amb una àmplia participació en congressos internacionals. El 2017 va escriure el seu primer llibre: "Les arts comunitàries des de l'educació social. L'experiència Basket Beat" (Neret Edicions). 
 

Más información

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar tu experiencia y nuestros servicios, analizando la navegación en nuestro sitio web. Si continuas navegante consideraremos que aceptas su uso. Puedes obtener más información en nuestra Política de cookies.

Tancar text