Campus Follies: link a doc de benvinguda amb adreça zoom, horaris i audio
https://docs.google.com/document/d/1nJ-KzZLuIvwZ0FJLhgx9J93fe8inPxxIk2MjkjV7g60/edit?usp=sharing
és el que hem enviat per mail als ja inscrits
fins demà
Les descripcions de les Follies documentades i que es coneixen actualment són representatives de les versions dels mestres de finals del segle XVII (potser també de
començaments del XVIII), precisament quan comencen a aparèixer transcripcions musicals de Jota. Són un bon exemple de composició coreogràfica dins de l'estil de la dansa d'escola.
En aquest cas, més exactament, són entrada i mudances d'un ball d'escola, perquè les Follies pertanyen a la categoria dels balls.
La nostra afirmació, documentada i practicada, és que, entre les mudances de les Follies d'escola del XVII i la tradició oral més comuna i popular de les Jotes, hi ha molt més que
"alguns elements comuns". Quasi que podem afirmar que hi ha substitució de denominació del gènere: la Jota adapta no només el vocabulari de les Follies, sinó també les estructures i
frases coreològiques més comunes, adaptant-les a un marc musical diferent, això sí. El cicle harmònic de la Jota, i de moltes tradicions velles de Fandango, es poden considerar
simplificacions del cicle harmònic de les Follies posant en cicle repetitiu algun dels seus segments dels moviments harmònics. Potser més directament encara, la Jota resultaria d'una reducció a la meitat del cicle harmònic de Les Paradetes.
Tots aquests són balls de la mateixa família, d'una mateixa estètica de la relació entre la música i el moviment.
No només això: pel que fa a les frases dels moviments, als cicles i ordenaments funcionals del vocabulari de passes, veiem que moltes variants encara populars de la manera d'ordenar les passes i d'enllaçar-les durant una Jota, de fet, són segments curts de mudances de Follies posats en cicle repetitiu.
Aquesta xerrada està inclosa dins del campus'20 FOLLIES!! ...online https://www.music.cat/ca/formacio/follies-online