Curso

Les competències musicals a l’escola de música. Una proposta didàctica de desenvolupament curricular

15 de febrero

1 Sesión | 8 horas

Barcelona, C/Padilla, 155, 08013, Edifici L’Auditori

Ver mapa

90,00

Descripció del curs:

Aquest curs planteja una proposta funcional d’implementació curricular en el desenvolupament de les competències musicals en l’àmbit de la formació musical a les escoles de música de Catalunya. Els aspectes didàctics i metodològics que s’abordaran tenen la intenció de facilitar les vies per aplicar el model de forma pragmàtica, funcional i col·legida. Les competències musical, enteses com les vies per les quals accedim a la música com experiència de coneixement i pràctica, es converteixen els gran objectius generals que caldria desenvolupar com a referents dels projectes educatius del centres.

Ensenyar i aprendre per competències musicals no és una moda o una nova etiqueta. Han vingut per quedar-s’hi. Tampoc no és un model pendular que menystingui les pràctiques acadèmiques.

El que implica aquest model, en tot cas, és un procés de transformació didàctica i psicopedagògica que supera la visió dels continguts com el referent curricular sobre els quals girava tot. Els continguts musicals són molt rellevants, sí, però només són un mitjà per assolir l’aprenentatge de qualitat, que es centra en desenvolupar capacitats, habilitats, estratègies i finalment competències. És a dir, coconstruir amb l’alumnat un tipus d’aprenentatge reflexiu i apoderat, d’alta gamma, que s’ha d’inserir profundament imbricat i en disposició de ser transferit a noves demandes, contextos i situacions on el coneixement sigui viable i necessari, més enllà de l’aula on s’ha construït.

Dias de la formación:
  • 15/02/2025
Horarios:
De 10h a 14h i de 15.30h a 19.30h
Idioma:
Català
Fecha límite para inscribirse:
10/02/2025
Contacto:
acem@acem.cat
691901308
Formadores
Josep Lluís Zaragozà

Aquest curs pretén generar un procés de reflexió professional docent per fer una immersió cap al model competencial de l’ensenyament, aprenentatge i avaluació, que ara per ara éstà determinat en els currículums generals i d’àmbit especial del sistema educatiu.
La mirada de les competències en educació i en la formació musical en particular ens ofereix la possibilitat i l’oportunitat de generar un debat profund de les pràctiques didàctiques, revisar-les i actualitzar-les.


En tot cas, les competències educatives han vingut per quedar-s’hi. De fet, sempre s’han ensenyat d’una manera més o menys explicita. Ara que els currículums oficials ho prescriuen, és un bon moment perquè en l’àmbit dels ensenyaments de música no reglats, es puguin concretar les accions, tant des de les pràctiques d’aula, com des de la perspectiva del treball col·legiat dels docents, que permetin implementar uns ensenyaments musicals centrats en els aprenents i les finalitats, és a dir, en desenvolupar perfils d’estudiants musical i formativament competents.

Más información

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar tu experiencia y nuestros servicios, analizando la navegación en nuestro sitio web. Si continuas navegante consideraremos que aceptas su uso. Puedes obtener más información en nuestra Política de cookies.

Tancar text