Curso

30 JOCS AMB L'ELASTICAT

Organizador: Harmony Games
Formación online | 16 horas
20,00

30 JOCS AMB L'ELASTICAT PER A CANTAR I BALLAR COOPERATIVAMENT

Elasticat és una cinta elàstica que ens permetrà dur a terme un munt d’activitats cooperatives adequades a totes les edats i necessitats. És molt adequat per a escoles bressol i escoles de Primària / Secundària, tant per fer-lo servir des de l'àrea de Música com d'Educació Física.

També pot ser un recurs fantàstic per a estimular el moviment, la cooperació, la interacció social i el sentiment de benestar a centres de persones grans, espais de musicoteràpia o qualsevol entorn terapèutic, social i/o artístic. 

Els alumnes podran construir rotllanes, fileres i tota mena de figures geomètriques alhora que canten, ballen i segueixen la música.

Les possibilitats de moviment són immenses: Aixecar/abaixar, tirar endins/enfora, fer una onada, balancejar de dreta a esquerra, passar la cinta creuant les mans, remar amb braços simultanis o alterns, fer estiraments asseguts en rotllana, agafar-la i deixar-la anar alternativament, deixar-la anar tots alhora, caminar en marxa, fer formes allargades com serps o trens, fer ús del connector d’estrella (o octogonal) per crear formes complexes, com ara flors, rodes de molí, teranyines…

Alguns dels aspectes que es treballen són els contrastos (dins-fora, amunt-avall, agut-greu, davant-darrere, lent-ràpid, recte-ondulat…), la pulsació i el fraseig.

El fet que l’Elasticat estigui compost pels set colors de l’Arc de Sant Martí també permet que les activitats puguin adaptar-se als boomwhackers, les campanes de colors i altres instruments amb les mateixes característiques sonores.

Quins altres beneficis aporta l’Elasticat?

• Afavoreix la interacció social,
• cohesiona el grup i enforteix el sentiment de pertinença,
• fa guanyar confiança en un mateix (i en els altres) i millora l’autocontrol,
• fomenta la creativitat i les ganes d’explorar a través del moviment,
• augmenta la força i la flexibilitat de la musculatura (com també enforteix el tronc superior de les persones que van en cadira de rodes),
• allibera tensions,
• és ideal per passar una bona estona!

On obtenir l'Elasticat?

Proposta didàctica: Violant Olivares
Fabricació: Harmony Games
Confecció: El Calaix de l’Àvia

Idioma:
Català
Formadores
Violant Olivares

Formadora d'Ukelelé Ukelelà!

Más información
Ben Schütz

Director del Body Rhythm Festival Hamburgo, Alemania.

Más información

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar tu experiencia y nuestros servicios, analizando la navegación en nuestro sitio web. Si continuas navegante consideraremos que aceptas su uso. Puedes obtener más información en nuestra Política de cookies.

Tancar text