Workshop

TOCANT LES PILOTES: Revisió del teu rol com a professional

In the charge of Josep Mª Aragay Borràs
From 10 to 12 of july of 2023

3 days | 12 hours

Barcelona, C / Sant Adrià 20

See map

100,00

TOCANT LES PILOTES. "EL TREBALL GRUPAL DES D'UNA PERSPECTIVA POLÍTICA. BASKET BEAT: UNA PROPOSTA ARTÍSTICA PER REVISAR EL NOSTRE ROL COM A EDUCADORES”

Tenim apresos els discursos i utilitzem noves metodologies, però sovint les nostres pràctiques són tradicionals, poc coherents i promouen el fet previsible, la repetició i l’opressió.

Pot sonar tòpic, però el canvi ha de començar per a nosaltres mateixes. Us convidem a revisar el nostre rol com a educadores!

I és que com ens explica la pedagogia sistèmica, l’educació no es canvia aportant més informació racional, es canvia modificant el punt de referència intern des d’on es percep la realitat. Moure aquesta mirada és la finalitat principal de la nostra tasca.

_________

 

METODOLOGIA 

La pràctica de Basket Beat en relació amb les experiències del propi grup de formació es proposen com a motor per generar situacions, diàlegs, posicionaments, aprenentatges, demandes i preguntes al voltant dels continguts vertebradors.

El desenvolupament personal, professional i col·lectiu es proposa des dels propis cossos i es basa en la responsabilitat compartida, la participació activa, la creativitat i l'anàlisi crític que es complementen amb l’estat de la qüestió del temari plantejat i els principals referents teòrics de l’àmbit

 

OBJECTIUS

  • Analitzar i utilitzar la pròpia experiència del grup per tal d’entendre el funcionament i lideratge dels grups així com per debatre el nostre paper com a professionals
  • Identificar recursos i estratègies de l’art, la pedagogia i la psicologia que puguin ser directament aplicables a les nostres pràctiques socioeducatives.

  • Incorporar i reflexionar entorn l'art i la cultura com a metodologies per a l’educació i acció social.

  • Revisar el rol professional des d'una perspectiva política.

 

CONTINGUTS

  • Training group” i acompanyament socioeducatiu
  • Teories sistèmiques i pedagogies crítiques
  • La direccionalitat educativa i les concepcions d’educació
  • Direccionalitat educativa, posicionaments i "per a què" de la nostra tasca.
  • Pedagogies que ens inspiren: crítiques, feministes, descolinals, l'antipedagogia.
  • L'espai comunitari-social-educatiu-polític com a lloc d’acció/reflexió
  • Què encarno com a professional
  • Paradigma de la complexitat.
  • El moviment del vaivé i la Deriva, l’improvització
  • Institucionalització de la crítica, sobredimensionar el poder, sobredimensionar l'amabilitat, infantilització-instrumentalització de les persones,
  • justificació contínua i obscenitat compartida
  • Criticitat, jovialitat, vulnerabilitat, heteronomia, ambigüitat
  • Desvincular-se de la institució (escola-professor/ centre-professional)
  • Tendències formatadores en el llenguatge
  • L'espai comunitari-social-educatiu-polític

_________________________________________________

Amb el suport de: 

· Harmony Games 

· Ajuntament de Barcelona

Days of training:
  • 10/07/2023
  • 11/07/2023
  • 12/07/2023
Timetable:
Dilluns dia 10 de juliol de 10:00h a 14:00h
Dimarts dia 11 de juliol de 10:00h a 14:00h
Dimecres dia 12 de juliol de 10:00h a 14:00h
Material needed to attend the training and / or recommendations for students:
Roba còmode
Llibreta
Language:
Català/Castellano
Deadline to register:
08/07/2023
Contact:
Josep Mª Aragay - 656664804
Elena Xifre Bagué - 630971662
Others:
QUÈ ENS MOU A FER AQUESTA PROPOSTA?

> Continuar creixent i formant-nos com a persones, professionals i col·lectiu.
> El compromís amb el Tercer Sector, l'àmbit educatiu i les arts comunitàries.
> Generar un espai de trobada on aprendre de les altres i entre nosaltres.
> Generar contingut col·lectiu i transversal sobre les nostres pràctiques.
> Realitzar projectes propis autosostenibles.
Trainers
Josep Mª Aragay Borràs

Integrador Social, Educador Social i Musicoterapeuta especialitzat en l’ús de les arts. Actualment creador i responsable del projecte Basket Beat amb el que ha treballat amb més de 10.000 joves en situació de risc d’exclusió social. Professor de Creativitat a la Universitat de Paris-Est Créteil, així com als Màsters de Musicoteràpia i de Mediació Artística de la UB. Integrant del grup de recerca GIAS en “Llenguatges artístics i acció social” de la Facultat Pere Tarrés, compta amb una àmplia participació en congressos internacionals. El 2017 va escriure el seu primer llibre: "Les arts comunitàries des de l'educació social. L'experiència Basket Beat" (Neret Edicions). 
 

More information

We use our own and third-party cookies to improve your experience and our services, analyzing browsing on our website. If you continue browsing we will consider that you accept its use. You can get more information in our Cookies Policy.

Tancar text