TOCANT LES PILOTES. "EL TREBALL GRUPAL DES D'UNA PERSPECTIVA POLÍTICA. BASKET BEAT: UNA PROPOSTA ARTÍSTICA PER REVISAR EL NOSTRE ROL COM A EDUCADORES”
Tenim apresos els discursos i utilitzem noves metodologies, però sovint les nostres pràctiques són tradicionals, poc coherents i promouen el fet previsible, la repetició i l’opressió.
Pot sonar tòpic, però el canvi ha de començar per a nosaltres mateixes. Us convidem a revisar el nostre rol com a educadores!
I és que com ens explica la pedagogia sistèmica, l’educació no es canvia aportant més informació racional, es canvia modificant el punt de referència intern des d’on es percep la realitat. Moure aquesta mirada és la finalitat principal de la nostra tasca.
_________
METODOLOGIA
La pràctica de Basket Beat en relació amb les experiències del propi grup de formació es proposen com a motor per generar situacions, diàlegs, posicionaments, aprenentatges, demandes i preguntes al voltant dels continguts vertebradors.
El desenvolupament personal, professional i col·lectiu es proposa des dels propis cossos i es basa en la responsabilitat compartida, la participació activa, la creativitat i l'anàlisi crític que es complementen amb l’estat de la qüestió del temari plantejat i els principals referents teòrics de l’àmbit
OBJECTIUS
- Analitzar i utilitzar la pròpia experiència del grup per tal d’entendre el funcionament i lideratge dels grups així com per debatre el nostre paper com a professionals
- Identificar recursos i estratègies de l’art, la pedagogia i la psicologia que puguin ser directament aplicables a les nostres pràctiques socioeducatives.
- Incorporar i reflexionar entorn l'art i la cultura com a metodologies per a l’educació i acció social.
- Despertar i desenvolupar la intel·ligència interpersonal i intrapersonal així com un estat intensificat de la consciència i reflexionar sobre el seu paper en el àmbit educatiu
CONTINGUTS
- Training group” i acompanyament socioeducatiu
- Teories sistèmiques i pedagogies crítiques
- La direccionalitat educativa i les concepcions d’educació
- La concepció de cultura i problemàtica social
- El principi d’ISO i l’heteronomia
- L’observació, el silenci, la pregunta i el canvi de lloc
- Identificació, visbilització i transferència
- L’escala de la direccionalitat
- El ritual i la solemnitat
- La intenció positiva
- Autoconsciència o metacognició com a pilar de la intel·ligència emocional
- Influència de les emocions en la percepció
_________________________________________________
Amb el suport de:
· Harmony Games
· Ajuntament de Barcelona