From 19 of march to 20 of march

2 days | 12 hours

Barcelona, C / Sant Adrià 20

See map

90,00

TOCANT LES PILOTES. "EL TREBALL GRUPAL DES D'UNA PERSPECTIVA POLÍTICA. BASKET BEAT: UNA PROPOSTA ARTÍSTICA PER REVISAR EL NOSTRE ROL COM A EDUCADORES”

Tenim apresos els discursos i utilitzem noves metodologies, però sovint les nostres pràctiques són tradicionals, poc coherents i promouen el fet previsible, la repetició i l’opressió.

Pot sonar tòpic, però el canvi ha de començar per a nosaltres mateixes. Us convidem a revisar el nostre rol com a educadores!

I és que com ens explica la pedagogia sistèmica, l’educació no es canvia aportant més informació racional, es canvia modificant el punt de referència intern des d’on es percep la realitat. Moure aquesta mirada és la finalitat principal de la nostra tasca.

_________

 

METODOLOGIA 

La pràctica de Basket Beat en relació amb les experiències del propi grup de formació es proposen com a motor per generar situacions, diàlegs, posicionaments, aprenentatges, demandes i preguntes al voltant dels continguts vertebradors.

El desenvolupament personal, professional i col·lectiu es proposa des dels propis cossos i es basa en la responsabilitat compartida, la participació activa, la creativitat i l'anàlisi crític que es complementen amb l’estat de la qüestió del temari plantejat i els principals referents teòrics de l’àmbit

 

OBJECTIUS

  • Analitzar i utilitzar la pròpia experiència del grup per tal d’entendre el funcionament i lideratge dels grups així com per debatre el nostre paper com a professionals
  • Identificar recursos i estratègies de l’art, la pedagogia i la psicologia que puguin ser directament aplicables a les nostres pràctiques socioeducatives.

  • Incorporar i reflexionar entorn l'art i la cultura com a metodologies per a l’educació i acció social.

  • Despertar i desenvolupar la intel·ligència interpersonal i intrapersonal així com un estat intensificat de la consciència i reflexionar sobre el seu paper en el àmbit educatiu

 

CONTINGUTS

  • Training group” i acompanyament socioeducatiu
  • Teories sistèmiques i pedagogies crítiques
  • La direccionalitat educativa i les concepcions d’educació
  • La concepció de cultura i problemàtica social
  • El principi d’ISO i l’heteronomia
  • L’observació, el silenci, la pregunta i el canvi de lloc
  • Identificació, visbilització i transferència
  • L’escala de la direccionalitat
  • El ritual i la solemnitat
  • La intenció positiva
  • Autoconsciència o metacognició com a pilar de la intel·ligència emocional
  • Influència de les emocions en la percepció

_________________________________________________

Amb el suport de: 

· Harmony Games 

· Ajuntament de Barcelona

Days of training:
  • 19/03/2021
  • 20/03/2021
Timetable:
Divendres 19: 17h - 21h

Dissabte 20: 10h - 14h / 15.30h - 20h
Material needed to attend the training and / or recommendations for students:
Roba còmode
Llibreta
Language:
Català / Castellà
Deadline to register:
12/03/2021
Contact:
Josep Mª Aragay - 656664804
Marina de la Maza - 684168724
Others:
QUÈ ENS MOU A FER AQUESTA PROPOSTA?

> Continuar creixent i formant-nos com a persones, professionals i col·lectiu.
> El compromís amb el Tercer Sector, l'àmbit educatiu i les arts comunitàries.
> Generar un espai de trobada on aprendre de les altres i entre nosaltres.
> Generar contingut col·lectiu i transversal sobre les nostres pràctiques.
> Realitzar projectes propis autosostenibles.
Trainers
Josep Mª Aragay Borràs

Integrador Social, Educador Social i Musicoterapeuta especialitzat en l’ús de les arts. Actualment creador i responsable del projecte Basket Beat amb el que ha treballat amb més de 10.000 joves en situació de risc d’exclusió social. Professor de Creativitat a la Universitat de Paris-Est Créteil, així com als Màsters de Musicoteràpia i de Mediació Artística de la UB. Integrant del grup de recerca GIAS en “Llenguatges artístics i acció social” de la Facultat Pere Tarrés, compta amb una àmplia participació en congressos internacionals. El 2017 va escriure el seu primer llibre: "Les arts comunitàries des de l'educació social. L'experiència Basket Beat" (Neret Edicions). 
 

More information
David Sitges Sardà

Músic multiinstrumentista, Màster en Musicoteràpia (UB) i Llicenciat en Filosofia (UAB). Actualment reparteix el seu temps tocant a diferents formacions (Tarannà, Residual Gurus, MuOM, Luis Paniagua, BBBBB,…), composant música per espectacles, exercint com a docent i també com a musicoterapeuta en l’àmbit del creixement personal, comptant amb una àmplia trajectòria amb col·lectius en risc d’exclusió social.

More information
Marina de la Maza

Educadora Social (UB) i flautista (Grau Professional de Música en flauta travessera). Actualment està cursant el Grau Superior en Pedagogia Musical a l’ESMUC.

Des de fa dos anys que camina amb Basket Beat en el suport educatiu i en l’àmbit de la recerca. També, forma part del projecte artístic BBBBB com a instrumentista i fa més de 5 anys que està treballant a diferents escoles de música, també ha colaborat amb projectes com el Consell d’Infants Nacional de Catalunya. A més, s’ha format en flauta i piano i en la metodologia pedagògica musical Willems.

More information

We use our own and third-party cookies to improve your experience and our services, analyzing browsing on our website. If you continue browsing we will consider that you accept its use. You can get more information in our Cookies Policy.

Tancar text