MÈTODE SSM (SENYALITZACIÓ-SEQÜENCIACIÓ-MÚSICA)
Des del Mètode SSM, basant-nos en els recursos sonors i musicals, es pretén facilitar l’aparició de diferents processos sensorials, cognitius, emocionals i vinculants. Promou experiències creatives que enllacen els interessos de les persones amb les seves capacitats tant físiques com intel·lectuals.
Aquest mètode s’acosta, mitjançant la percussió corporal, a mètodes pedagògics que donen molta importància a la improvisació, creativitat i el llenguatge rítmic expressat amb el nostre cos. És en aquest escenari de tu a tu amb els alumnes, on el Mètode SSM té el joc, l’expressió i la creativitat com a bases d’un abordatge psicosocial d’un alt valor en salut.
PER QUÈ SSM?
- Senyalització: Les sessions d’aquesta metodologia són eminentment pràctiques i desenvolupades amb indicacions a temps real.
- Seqüenciació: Tots els exercicis i activitats estan rigorosament sistematitzats. La seqüenciació en estructures constants i regulars, tant per l’aprenentatge, com en el seu resultat estètic final, és fonamental pel control, planificació, execució i assoliment dels objectius musicals i extra musicals.
- Música: L’objectiu general més important. És el llenguatge amb el qual ens expressarem, crearem i sentirem durant tot el procés d’aprenentatge o durant l’ experiència lúdica.
Contingut:
- La percussió corporal a l'aula
- Metodologia i didàctica del ritme
- La cançó com a suport tonal, estructural, rítmic i emocional
- Coreografies a l'aula
- Creativitat i co-creació
- El teu ritme personal
- MÈTODE SSM
VIDEOS SANTI SERRATOSA
Formació en tràmit de reconeixement pel Pla de Formació de Professorat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.