CAT
Adreçat.
Professorat de corda fregada d'escoles de música i conservatoris.
Objectius.
• Continuar en el coneixement de l'enfocament de Paul Rolland en l'ensenyament de la tècnica. Aquest curs es centrarà en habilitats que l'alumnat ha d'assolir als curs 2 a 4 dels ensenyaments bàsics,amb especial èmfasi en la distribució de l'arc, el treball de la velocitat, els canvis de posició i el vibrato.
• Familiaritzar-se amb l'anàlisi del repertori adient per als 4 primers cursos, en els què es puguin integrar les tècniques esmentades al punt anterior.
Descripció.Al present curs es continuarà amb l'exploració de tècniques i repertori adient per als 4 primers cursos de l'estudi del instrument, que ja es va començar al curs anterior. D'aquesta manera, el professor Forcada mostrarà com organitza la seva programació per a aquests cursos, basant-se en les idees de tres dels pedagogs que més han influenciat en la seva pedagogia: Zweig, Rolland i Suzuki. Presentarà una selecció de les principals tècniques, col·leccions d'estudis i obres que empra amb el seu alumnat.
Els continguts d'aquest segon curs sobre la pedagogia del Dr. Forcada són independents de l'anterior, pel què no és necessari haver assistit a la primera edició per tal d'aprofitar aquesta segona edició.
Es porposa que els assistents duguin el seu instrument per tal de poder provar els exercicis que anirà proposant el professor.
ESP
Dirigido.
Profesorado de cuerdda frotada de escuelas de música y conservatorios.
Objetivos.
• Continuar en el conocimiento del enfoque de Paul Rolland en la enseñanza de la técnica. Este curso se centrará en habilidades que el alumnado debe de adquirir en los cursos 2 a 4 de enseñanzas básicas, con especial énfasis en la distribución del arco, el trabajo de la velocidad, los cambios de posición y el vibrato.
• Familiarizarse con análisis de repertorio adecuado para los primeros cuatro cursos, en el que se puedan integrar las técnicas mencionadas en el epígrafe anterior.
Descripción.
En el presente curso se continuará con la exploración de técnicas y repertorio adecuados a los primeros cuatro cursos del estudio del instrumento que se comenzó en el curso anterior. De este modo, el profesor Forcada mostrará cómo organiza su programación para dichos cursos, basándose en las ideas de tres de los pedagogos que mayormente han influido en su pedagogía: Zweig, Rolland y Suzuki. presentando una selección de las principales técnicas, ejercicios, colecciones de estudios y piezas que utiliza con sus alumnos.
Los contenidos de este segundo curso sobre la pedagogía del Dr. Forcada son independientes del anterior, por lo que no es necesario haber asistido a la primera edición para su completo aprovechamiento. Se invita a los asistentes a que traigan sus instrumentos, para que puedan probar los ejercicios que proponga el profesor.