Thompson ha estat composant els últims 30 anys, executant com a músic i dirigint les seves composicions a diferents països. Ha composat/dirigit Soundpaintings amb orquestres contemporànies a ciutats de tot el mon com poden ser: Barcelona, Paris, Berlin, Bergen, i Reykjavik. Ha ensenyat Soundpainting al Conservatori de París, a la Eastman School of Music, a l'Academia de les Artes d'Islandia , a la Universidad de Michigan, al Oberlin College-Conservatory of Music, i a la Universitat de New York, entre altres. Thompson ha rebut reconeixements a la seva obra per part de varies organitzacions. Entre d'altres premis, destaquen: l' “Aplaudiment” dels Premis Fad Sebastia Gasch de Barcelona, Espanya, el Mid Atlantic Arts Foundation ("Artist como Catalista"), el Jerome Foundation, Meet the Composer/Readers Digest/Lila Atchison Wallace Commissioning Program, el National Endowment for the Arts, el Mary Flagler Cary Charitable Trust, ASCAP, i el New York State Council on the Arts.
Soundpainting és el llenguatge universal de signes per a la composicions multidisciplinàries en viu, per a músics, actors, ballarins i artistes visuals. En l'actualitat (2020) la llengua està composta per més de 1500 gestos que són utilitzats pel Soundpainter (compositor) per a indicar el tipus de material que desè dels intèrprets. Aquest realitza una composició mitjançant la variació dels diferents paràmetres de cada conjunt dels gestos expressats. El Soundpainting va ser creat per Walter Thompson a Woodstock, Nova York, 1974.